Kisah ganti!!!!!(pic x de yer...)

Kisah ganti!!!!!(pic x de yer...)

Loading...
KATA GANTI NAMA #1: aku-kau
penggunaan: biasanya aku gunakan dengan orang2 yang dah akak biasa dengan *betul ke ayat ni?*, i.e: member2, adik-beradik, classmates, homies, sape2 nak cari gaduh dengan akak
contoh: "wei, aku rasa macam kau dah boleh dah ni dooo..boleh..boleh laa..kau okay kan?"




KATA GANTI NAMA #2: saya-awak/that person's name/akak/abang/cik
penggunaan: guna for formal conversations, untuk orang2 yang baru akak kenal, yang lagi tua dari akak, yang akak nak show some respect macam seniors, elders, etc.
contoh: "err..tumpang tanya, saya rasa awak la yang saya jumpa kat tepi longkang haritu kan?"cenggitu ler lebih kurang




KATA GANTI NAMA #3: i-you (v1.0)
penggunaan: this one is used bila akak on conversation with guys. ehemm. guys ye anak2.... guys yang i show some interest towards them. hahaha. foolish me XD *dush* and also digunakan towards my acquaintances yang aku tak boleh nk guna aku-kau (tak tau kenapa).
contoh: "eh you, dinner jom!" ;D.....er....bf???




KATA GANTI NAMA #4: i-you (v2.0)
penggunaan: khas bila i'm start bitching with my dearest ...blablabla
contoh: "youuuuuu....cepat sikit la youuuu. cuba jadi cepsiii jangan jadi lampsii owkayhhhh. awwwhh..i nak naik kerets niii youuuu!" cenggitu ler...




KATA GANTI NAMA #5: i-you (v3.0)
penggunaan: limited untuk akak dengan teman lelaki istimewa akak...(dulu ler),  sebab kisah cinta kami sangat panjang tidak terkata, sungguh berbunga-bunga lebih dari taman dalam hati korang seme. haha. ada lah. sebabnya, ktorang tak pernah ada kata ganti nama yang consistent. kadang2 i-you, kejap2 kau-kite, pastu boleh jadi i-you balik...tpi banyak yg malu2 lah....senyum2 jew...
contoh: "sayang.. rindu kat you. malam tadi  , minah tu cakap dia rindu you and dia pesan suruh i jaga you bila dia dah pergi. ahahaha" ^^




KATA GANTI NAMA #6: 'me name-ur name'
penggunaan: bila-bila pun bolehhh! tapi macam awkward sikit yang ni. yalah, addressing my name as the third person.
contoh: "abang...Tie lapar ni. jom pegi makan KFC jom! Aiman nak ikut tak?" ...:)



p
and kids, that is how i met your mother *takde kena mengena

Catat Ulasan

0 Ulasan