Makin serius

Makin serius

Loading...
Pagi2 mcm ni aku mula nak membebel lagi pasal budak2 asrama ni...bukan apa...akedemik mmg bagus..No1...tapi sivik tadak!!!memalukan!!meloyakan...belum cukup dgn itu..kata kasarnya...mmg kurang ajar..
Ini ke perangai segelintir bakal pemimpin masa depan?...Malu aku nak menyebutnya...tapi terpaksa gak aku sebut,terpaksa gak aku bebel..
pagi tadi cam biasa aku mendengar lagi rintihan kakak2 cleaner,pakcik2 cleaner..menurut mereka darah tinggi naik kalau macam gini hari2..tatkala bukak je pintu tandas..nah Kau...najis depan pintu...apa guna dibuat lubang tandas tapi tak reti nak guna..ni nak melepas juga depan pintu..bukan sesekali tapi hari2...sape tahan??
Tu belum lagi bab buang sampah...tong sampah depan mata...tapi buang sampah merata2..langsung x de sivik...tong sampah...kosong!!!..sampah merata2 kat luar...satu lagi..ingt dulu2 zaman aku skolah..terpampang kat depan jadual bertugas...ni tidak...alasaanya..budak2 asrama x leh buat semua tu..tugas mereka hanya belajar..sapu sampah,bersih kelas...tugas cleaner...
Pernah skali aku tegur budak2 yg buang sampah merata2..tau apa jwb mereka??rilek r makcik..."majlis daerah"kan ada...betapa kurang ajarnya mereka...
Tu belum lagi bab berkapel..."projek" dalam kelas,termengandung,pecah masuk koop,bilik komputer,masuk ke asrama perempuan..tgh2 mlm pulak tu...baru setahun jagung...tapi perangai mengalahkan bapak orang!!
Kes buli....jangan citer r...banyakkk...
Bila ditengok...depan mak bapak...buat muka bodooo jew...belakang....kepala samseng dialah..
Hidup2 ditipunya makbapak...kesian...sbb makbapak diorang tetap kata anak dialah yang terbaik!!!

Catat Ulasan

0 Ulasan