Oh Kate...Oh Diana..

Oh Kate...Oh Diana..

Loading...

Apa yang menarik untuk dikongsi?....Adaaaa....diorang ni nak kawen dah..jadi saya pulak yang rasa teruja..macamlah raja saya yang nak kawen.Kalau ikutkan hati rasa macam nak gi London je 29 April...nak meraikan,nak meramaikan,nak menyibuk skali..tapiiii...saya tak mampu...kosnya tinggi sangat...dijemput pun tidak...hhmmm..siapalah saya..
Dengar citernya juga bajet tahunan diraja telah dipotong sebanyak £3juta untuk tahun ini... kalau ini diambilkira, mungkin pesta perkahwinan mereka tidak sehebat orangtuanya, Charles-Diana yang telah mampu meraih 750juta penonton secara 'live' seluruh dunia. Itu pada tahun 1981 yang medianya hanya bergantung kepada TV dan seumpama dengannya!


Tetapi pada pandangan saya perkahwenan anaknya tak boleh lawanlah dengan perkahwenan kedua orangtuanya dulu...auranya lebih hebat. Rata-rata stesyen penyiaran memberi tumpuan kepada "Wedding of the Year' waris takhta ini...ketika itu!!

Hebat...hebat..apepun saya akan tunggu siarannya pada 29 April ini..
Walau apapun, kita ke'raja'an di Tanah Melayu lebih dulu menerima rakyat jelata sebagai 'royal consort'....Tuanku Bainun, Tuanku Siti Aishah, Tuanku Nur Zahirah... tiada apa yang kurangnya pada mereka.Tak gitu??

P/s Saya pulak yang lebih teruja..macam saya pulak yang nak kahwen....alahaiii...

Catat Ulasan

0 Ulasan