Dah habis ikhtiar...

Dah habis ikhtiar...

Loading...

Korang pernah kene sakit ni tak??..sakit perut tahap kronik..
Yang sakitnya...jenis angin yang tak jumpa jalan keluar..
sakit kan??..nak muntah..tapi tak juga muntah2..
nak melepas....rasa jew..tpi x jugak melepas
Masuk hari ini dah genap seminggu aku sakit..
Orang tua2 kata...angin sesat!!!..
Angin jahat ni...
Sakitnya Ya Allah..hanya tuhan yang tahu..
Kata orang ..perut kosong,tpi itu bukan masaalahnya,
sbb aku dah makan tapi cam gitu jugak..
gi urut...pun cam gitu gak
Jamu dah banyak telan...x ilang2 jugak
Kapsul bawang putih...bukan x telan....telann...tpi x de pape perubahan pun..

Akhirnya..pagi tadi..ada seorang hamba Allah bg saranan kat aku...
timakasih banyak2...aku cuba..ok la jugak...
ni petuanya..

21 biji lada hitam
21 biji lada putih
2 inci halia sebanyak 3 ketul
senggengam gula batu
seketul gula melaka..

keemuanya diketuk2 menggunakan kayu(bukannnya lesung batu)
pastu korang rebus....airnya diminum 2 kali sehari...

Rasanya????...korang try..korang tahu ler.
peluh..jgn citerlah...
aku try..ok ape...
akhirnya...lega...
Alhamdulillah..

Catat Ulasan

0 Ulasan