Hhhmm...aku x reti nak komen...korang baca ler sendiri...

Hhhmm...aku x reti nak komen...korang baca ler sendiri...

Loading...
Anonymous said...
Kenyataan Dato' Shazryl Eskay hari ini berbunyi begini:

"Ia rakaman biasa dengan catatan masa sahaja. Saya bukannya menuduh Anwar tetapi wartawan yang telah menonton video yang membuat penilaian,” katanya.

Eskay juga menafikan beliau menuduh Anwar 'berzina'.

Beliau kemudian bertanya kepada wartawan, pernah atau tidak beliau membuat tuduhan seumpama itu.

“Saya tidak pernah menuduh Anwar berzina. Bila saya tuduh dia berzina? Soal dia zina atau tidak berzina tidak ada kena mengena dengan saya," kata Eskay.

Dalam membuat penafian itu, Eskay cuba meletakkan beban kononnya Anwar adalah pelaku dalam video itu di atas bahu wartawan.

“Saya menghubungi wartawan untuk tanya sama ada orang dalam rakaman itu adalah Anwar, itu sahaja. Anda yang paling rapat dengan dia, selalu mewawancara dia,” kata Eskay kepada pemberita yang kelihatan tercengang dengan kenyataan beliau.
Bla... bla... bla... bla... bla... bla... bla...

Kenyataan bersumpah Dato' Shazryl Eskay beberapa hari sebelum ini berbunyi begini:
"A'uzubillahiminassyaitanirrajim. Bismillahirahmanirrahim. (Mengucap 3 kali). Pada hari ini, 29 April 2011, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, saya Shazryl Eskay Abdullah berikrar dan bersumpah seperti berikut: A'uzubillahiminassyaitanirrajim, wallahi, wabillahi, watallahi, aku bersumpah bahawa aku dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam paparan video yang dirakamkan pada 21 Februari 2011. Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video tersebut. Sekiranya aku melakukan fitnah, maka Allah akan melaknat akanku."
Bla... bla... bla... bla... bla... bla... bla...

Ni dah kena laknat ke dah jadi lahanat..?

Gua tak paham beberapa perkara dalam beberapa perenggan dekat atas yang gua rasa malas sangat-sangat nak copy & paste balik dekat bawah, jadi lu orang carik la sendiri dalam perenggan mana perkara-perkara berkenaan gua maksudkan... Jangan bazirkan kebolehan kepala otak lu orang yang Allah dah kurniakan.

Pertama: Gua tak paham bila Eskay nyatakan bahawa dia menghubungi wartawan untuk bertanya pada wartawan adakah individu dalam gambar itu adalah Anwar atau tidak.

Kedua: Gua tak paham bila dalam kenyataan sumpah laknat atau sumpah lahanat Eskay dia nyatakan bahawa dia adalah individu kedua selain dari Anwar dalam video tersebut.

Ketiga: Gua tak paham bila individu kedua dalam video tersebut iaitu Eskay terpaksa bertanyakan wartawan adakah individu selain dari dia adalah Anwar atau tidak..? Adakah Eskay tidak kenal akan Anwar..? Adakah Eskay pada masa kejadian menghadapi masalah penglihatan..?

Keempat: Gua tak paham bila Eskay dalam kenyataan terbarunya menafikan bahawa dia menuduh Anwar berzina sedangkan dalam sumpah laknat atau sumpah lahanatnya Eskay mengakui bahawa Anwar adalah "pelaku" dalam video tersebut.

Kelima: Gua tak paham apa sebenarnya maksud Eskay bahawa Anwar adalah pelaku dalam video tersebut... apa sebenarnya yang dilakukan oleh Anwar..?

Keenam: Gua tak paham kenapa tiba-tiba gua terasa nak sebut - "UMphorNO Lan Chaw"...!!!

4:20 PM, May 05, 2011


p/s...aku x tersengaja terjumpa mende ni dan ianya menarik perhatianku...
No komen!!!

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. okeh.. tak paham anon said? mean u copy? dari mana?

    BalasPadam
  2. paham ape yg anon said tu..just malas nak komen jew...biar pembaca sendiri yang nilaikan...sy copy ni dari blog politik...tapi dah lupa..sbb banyak sangat blogwalking smlm..huhuhu

    BalasPadam

jerit kat sini