BAGUS JUGA,AKU SETUJU!!!

BAGUS JUGA,AKU SETUJU!!!

Loading...
Pinjaman 152,000 pelajar ditahan:
TEMERLOH - Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) telah menahan pengeluaran pinjaman dan pembiayaan kepada seramai 152,108 pelajar kerana memperoleh Purata Nilai Gred (PNG) semester di bawah 2.0.

Pengerusi PTPTN, Datuk Ismail Mohamed Said berkata, jumlah pinjaman yang ditahan sejak 1997 itu melibatkan pembiayaan sebanyak RM623 juta.

"Mereka sebelum ini merupakan pelajar terbaik yang maju dalam pelajaran tetapi atas sebab tertentu pembelajaran mereka semakin merosot dan keputusan peperiksaan semester dua gagal mencapai 2.0 mengikut PNG.

"Bagaimanapun jika mereka berjaya mendapat keputusan PNG 2.0 ke atas dalam peperiksaan (semester) berikutnya PTPTN akan menyambung semula pinjaman tersebut," katanya.

sumber dari KOSMO

p/s aku rasa memang wajar tindakan yang diambil oleh PTPTN nih..sbb..aku sendiri pernah berhadapan dengan masaalah yang dihadapi oleh kwn2 sendiri...ada yang anak mereka...bila dapat pinjaman ni..bagi kat teman lelaki duit tu,apalagi..pakwe dia nak pinjam la..bukan sikit2...dalam ratus2 gak r...time bayor..tarak...last2..anak merengek2 kat makbapak sbb duit x cukup...time pekse,2,3 kertas gagal..pe citer tu??
Ada jugak yang jenis..dapat duit PTPTN je...joli katak....gi bercuti la,makbapak pinjam wat besarkan umah ler,pastu huruhara cari kawan2 nak pinjam duit bila anak sendiri perlukan duit...haish...pastu time pekse??..gagal juga..
banyak lagi sebenonya hal2 yang tak masuk akal...yang kalaulah Tok Najib tahu...memang dia pun boleh sesak napas!!!!
er...macam ni rupanya rakyat2 dia..

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Salam kak,
    dengar jugak cerita pasal ni kak... pagi tadi.. memang bagus jugak PTPTN buat macam tu.. skang masuk U lebih senang dari dulu-dulu... tapi student cam main0main je nak belajar.. hem,mmm.....

    New entri,
    GAMBAR MISTERI OWNER YERDEH JIWANG : AMNI

    BalasPadam
  2. sy pun stuju...
    budk2 zaman skg nih klu dapt duit ptptn enjoy jer...beli hp mahal2 mcm ank org kaya lagaknyer...kesudahan apa pun x jd.

    BalasPadam

jerit kat sini