Jom!!!...Terjah Penjara,Lihat Makanannya Sekali.

Jom!!!...Terjah Penjara,Lihat Makanannya Sekali.

Loading...

Menurut sebuah artikel yang ditulis oleh Donovan Wilson di NY Times walaupun hidangan yang disajikan di penjara New Jersey mirip dengan hidangan yang biasa dimakan oleh rata-rata keluarga di Amerika namun dari segi penyajian dan cara makan yang berbeda. Nah biasanya untuk menu breakfast yang disajikan kepada para tahanan disana adalah cereal, toast, selai, jelly, donat, kopi dan buah.

Sementara untuk makan siang disajikan spaghetti with meatballs, salad dengan toppingnya, roti, brownies dan susu.

Seperti yang terdapat di empat rumah tahanan di New Jersey iaitu Mercer County Jail, State Prison di Trenton, The Youth Correctional Institution di Annandale serta Correctional Institution for Women in Clinton, makanan disajikan secara "regethermically" . Nah sistem ini akan membolehkan untuk makanan yang akan diambil selama seminggu dimasak secara dalam masa 40 jam. Makanan yang tidak langsung digunakan akan disimpan di dalam kabinet besi besar setelah sebelumnya di blast-chilling. Blast chilling adalah kaedah memasak makanan secara cepat dengan suhu rendah yang selamat daripada pertumbuhan bakteria.

Biasanya kaedah ini digunakan untuk food catering atau memasak dalam jumlah yang besar tetapi tetap mempertahankan kesihatan dan kualiti dari makanan itu sendiri. Setelah blast-chilling, makanan tersebut dimasukkan ke dalam tempat simpanan makanan dengan suhu 36 derajat namun biasanya tidak lebih dari empat hari walaupun biasanya boleh bertahan sampai 7 hari.

Nah sebelum disajikan biasanya dipanaskan terlebih dahulu di oven dan memakan masa hanya 20 minit. Sistem ini sangat sesuai untuk menyediakan makanan dalam jumlah yang besar. Regethermic food preparation ini bermula pertama kali di rumah sakit-rumah sakit di Eropah sekitar 17 tahun lalu. Sistem ini dipercayai tetap menjaga nutrisi dari makanan itu sendiri. Gimana food lover, ternyata makanan di penjara new jersey ini tidak spt yang kita bayangkan....




hhhmmm...patutlah penjaranya sesak,makanan dia best2 rupanya...percuma lagi.

Catat Ulasan

0 Ulasan