Lihatlah...Janin Ini Memegang Erat Tangan Doktor Yang Membedah Ibunya

Lihatlah...Janin Ini Memegang Erat Tangan Doktor Yang Membedah Ibunya

Loading...
Janin ini Meraih Tangan Doktor yang sedang mengoperasi Ibunya
Semasa prosedur spina bifida pembaikan pada usia dua puluh satu minggu di dalam rahim, Samuel menyodorkan tangan mungilnya keluar dari lubang bedah rahim ibunya. Sebagai doktor mengangkat tangannya, Samuel bertindak balas terhadap sentuhan dan meramas jari doktor. Seolah-olah ujian untuk kekuatan, doktor menggoncang tinju kecil. Samuel dipegang teguh. Pada saat itu, saya ambil ini "Pegang Tangan janin" foto. Sebagai wartawan foto veteran di Nashville, Tennessee, Saya bekerja oleh akhbar USA Today untuk foto spina bifida prosedur pembedahan korektif. Itu akan dilakukan pada janin minggu 21 tua di rahim di Vanderbilt University Medical Center. Pada waktu itu, pada tahun 1999, dua puluh satu minggu dalam rahim adalah awal bahawa pasukan bedah akan mempertimbangkan untuk operasi.

Hasil terburuk akan bahawa pembedahan akan menyebabkan kelahiran tidak cukup bulan, dan tidak ada anak yang lahir lebih awal dari dua puluh tiga minggu selamat. Ketegangan boleh dirasakan di ruang operasi sebagai operasi bermula. Sebuah insisi C-section khas dibuat untuk mengakses rahim, yang kemudian diangkat keluar dan diletakkan di persimpangan paha ibu. Seluruh prosedur akan berlangsung dalam rahim, dan tidak ada bahagian dari anak itu untuk pelanggaran pembukaan bedah. Semasa prosedur, kedudukan janin itu disesuaikan dengan lembut memanipulasi luar rahim. Prosedur operasi seluruh pada kanak-kanak itu selesai dalam 1 jam dan minit tiga belas.

Setelah selesai, pasukan bedah menarik nafas lega, seperti yang dilakukan I. Sebagai doktor menanyakan apa kelajuan filem saya menggunakan, dari sudut mata s a ya, saya melihat goyang rahim, tapi tangan tidak ada seseorang yang dekat itu. Hal itu gementar dari dalam. Tiba-tiba, lengan semua diusir dari pembukaan, kemudian menarik kembali sampai hanya tangan kecil itu menunjukkan. Doktor menghulurkan tangan dan mengangkat tangan, yang bertindak balas dan meramas jari doktor.

Seolah-olah ujian untuk kekuatan, doktor menggoncang tinju kecil. Samuel dipegang teguh. Saya mengambil gambar! Wow! Itu terjadi begitu cepat sehingga jururawat yang berdiri di samping saya bertanya, "Apa yang terjadi?" "Si anak menghulurkan tangan," kataku. "Oh. Mereka melakukan itu sepanjang masa, "jawab dia. Pembukaan bedah untuk rahim telah tertutup dan rahim kemudian dimasukkan kembali ke ibu dan pembukaan C-section ditutup.

Saat itu sepuluh hari sebelum aku tahu kalau gambar itu bahkan di fokus. Untuk memastikan tidak ada manipulasi digital foto sebelum mereka melihat mereka, USA Today memerlukan filem yang disampaikan diproses. Ketika editor foto akhirnya menelefon saya dia berkata, "Ini gambar yang paling luar biasa yang pernah saya lihat."



Sesungguhnya kuasa allah Taala menguasai segalanya...betapa indahnya...

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini