Berpisah 12 Tahun,akhirnya ibu dan anak bertemu di Facebook

Berpisah 12 Tahun,akhirnya ibu dan anak bertemu di Facebook

Loading...

WartaNews- Philadelphia -
Seorang kanak-kanak berusia 5 tahun yang bernama Jared Liebers, saat dibawa pergi pada tahun 1999 lalu, bertemu kembali dengan ibunya, pada hari Ahad (11 / 9) untuk pertama kalinya selepas 12 tahun, berkat Facebook. Pada tahun 1999, Kattia Liebers, si ibu kalah dalam pertikaian hak penjagaan dengan suaminya di negara asalnya Costa Rica. Kemudian suaminya meninggalkan negara tersebut, maka menurut Kattia, seperti ada yang mencuri sebahagian daripada kehidupannya. Kattia mengatakan, suaminya Chris O'Connell bilang, "Aku akan mengambil anak anda jauh dari anda. Aku akan menghancurkan kamu".

Kemudian, selama bertahun-tahun sang ibu mencari anaknya tersebut. Kattia tidak pasti di mana suaminya telah membawal anaknya tersebut. "Saya menangis setiap hari. Aku tidak boleh makan, aku tidak boleh tidur," kata Kattia. Lebih dari satu dekad kemudian, penantian tersebut selesai. Hidup Kattia telah berubah sekali lagi. Namun, Kali ini hal tersebut datang melalui satu mesej di Facebook. Ini petikannya: "Hai, ini Kattia Chacon Sanchez, ada waktu?" mesej bertanya pada Liebers. "Siapa ini?" jawab Sang ibu. "Aku Jared Liebers," jawabnya. "Jika anda Jared Liebers, aku ibumu, dan aku mencintaimu sangat banyak," tulis Kattia kembali. Akhirnya, Jared telah berjaya mencari Kattia,ibunya.

Selama ini, Jared telah hidup dengan ayahnya di Israel. Namun, pada hari Ahad (12 / 9) setelah 17 tahun, jared pindah kembali ke Amerika Syarikat untuk tinggal bersama ibunya. Selama bertahun-tahun, Kattia menyimpan semua gambar dan mainan Jared. Di antara barang saat Jared kecil, ada sebuah buku kata-kata Sepanyol pemberian ibunya. Sumber Fox melaporkan, Kattia Liebers selalu memakai nama suaminya, sehingga anaknya mungkin dapat mencari dirinya setelah bertahun-tahun. Hari ini, Jared Liebers berdaftar di Sekolah Tinggi, Towamencin township, Philadelphia.Jared berharap dapat mengejar setengah umur hidupnya bersama ibunya tercinta.

Catat Ulasan

0 Ulasan