Apa La Punya Lawak....Putera Charles Mengaku Dia Keturunan Drakula

Apa La Punya Lawak....Putera Charles Mengaku Dia Keturunan Drakula

Loading...

Pangeran kerajaan Inggeris , Charle s, mendedahkan bahawa dia adalah keturunan Vlad si Pembantai , tokoh yang menginspirasi watak Drakula . Kerana itu, dia merasa bertanggungjawab untuk memelihara kawasan Transylvania, Romania , tempat Drakula tinggal.
Dilansir dari Time, Sabtu 29 Oktober 2011, Charles menyampaikan hal ini dalam sebuah siaran televisyen di Inggeris, Wild Carpathia .

Dia mengatakan, mengikut nasab keluarga kerajaan, Vla d si Pembantai berhubung dengan nenek moyangnya, Ratu Mary .
Atas dasar hubungan nasab inilah, Charles membeli rumah di kawasan hutan Transylvania . Dia bersama kerajaan tempatan berupaya mengekalkan kawasan yang disebutnya sebagai harta karun Romania tersebut.
" Transylvania mengajar kita banyak. Ini adalah sudut terkini di Eropah yang masih asri. Kita harus mempelajarinya sebelum terlambat, "kata Charles.

Menurut pembawa acara tersebut di Daily Mail, Charlie Ottley , Charles kelihatan bangga mempunyai keturunan seorang pembunuh. Walaupun, seharusnya tidak ada yang perlu dibanggakan.
Nama Vlad diganti menjadi Drakula, vampir penghisap darah, dalam novel besutan Bram Stoker tahun 1857 bukan tanpa alasan. Ketika berusaha menguasai Eropah pada abad ke-15, Vlad membantai 80.000 orang. Kepala mangsanya dipamerkan di hujung tongkat, memenuhi seluruh purinya.

Catat Ulasan

2 Ulasan

jerit kat sini