Nama Makanan,Tapi Tak Boleh Dimakan!....Pelik kan Tu..

Nama Makanan,Tapi Tak Boleh Dimakan!....Pelik kan Tu..

Loading...
Menu biasa mungkin cukup untuk tetamu restoran di seluruh dunia, tapi tidak di Jepun. Di sini, imej / paparan adalah segalanya sebelum mereka menentukan makan di mana, orang jepun ingin melihat apakah makanan yang mereka ingin mesej sesuai dengan di paparan menu. Dari situlah makanan tiruan dari plastik diciptakan. Model makanan plastik sudah ada pada tahun 1917, tetapi 1926 barulah sebuah pemilik restoran memutuskan untuk menggunakannya dalam casing kaca, untuk menarik lebih banyak pelanggan.







Ideanya sangat berjaya dan orang-orang berbondong-bondong datang ke tempat-Nya berharap untuk mendapatkan makanan lazat seperti yang dipaparkan di luar. Dalam sekejap, restoran lain mengikuti cara restoran ini dan membuat makanan plastik menjadi industri perniagaan yang menguntungkan.

Pada tahun 1932, Iwasaki Ryuzo mendirikan sebuah syarikat yang membuat dan menjual makanan plastik untuk restoran, dan sekarang syarikat dia adalah yang nombor 1 di bidang ini. Perniagaan ini sangat menguntungkan, kerana anggaran menunjukkan pendapatan hampir berbilion-bilion yen setiap tahun. Apabila detail bentuk sangat mirip restoran mewah tidak akan segan-segan membayar hingga satu juta yen.






                                                            saksikan juga videonya:
                                                            memang sangat unik...

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. hmpir sme kedai kat jpon wat gini tapi sayang berapa kerat jela yg leh makan.terliur tengok tp ble nk order,seafood je pn leh mkn.wuuuuu

    BalasPadam
  2. Semua ni plastik ke tapi nampak macam asli je...

    http://orderbookonline.blogspot.com/2011/12/rahsia-jutawan-lelong.html

    BalasPadam
  3. akak pun terkejut bila melihat cara orang jepun promote makanan diorng..mmg kreatif

    BalasPadam

jerit kat sini