“Jangan bising.. duit, emas”. Susulan Mawi Dirompak

“Jangan bising.. duit, emas”. Susulan Mawi Dirompak

Loading...
Rumah Mawi kena rompak


BANGI – “Jangan bising.. duit, emas”. Hanya itu yang diungkapkan empat perompak yang memecah masuk kediaman penyanyi terkenal negara Asmawi Ani, 30, atau lebih dikenali Mawi, di Bangi Golf Resort dekat sini kira-kira jam 4.30 pagi tadi.

Mawi ketika kejadian baru sahaja menghabiskan lawatan kerja bersama media di Johor Bahru kira-kira jam 2 pagi sebelum menghabiskan masa melayan anaknya, Cahaya Malaika sebelum masing-masing tidur sekitar jam 3 pagi.

Menurutnya, tiba-tiba pintu biliknya diketuk kuat dan isterinya, Nora’Asikin Rahmat membuka pintu kerana menyangkakan ada kecemasan ekoran neneknya Salmah Sahan, 77, tidur di bilik sebelah.

“Ekin buka pintu dan tidak menyangka sesuatu yang buruk akan berlaku sebelum terkejut diacukan parang ke leher oleh salah seorang daripada tiga penjenayah yang berdiri di pintu bilik utama.

“Seorang daripada mereka sedang menggeledah bilik sebelah sementara tiga lagi membawa nenek ke bilik kami dan mengikat kaki dan tangan saya, isteri, nenek mertua dan ibu mertua, Fatimah Saad, 55 yang berada di dalam bilik utama ketika itu,” katanya.

Mawi berkata, perompak tersebut merampas rantai emas yang dipakai neneknya dan juga wang tunai serta empat telefon bimbit dianggarkan kerugian yang dialami sekitar RM10,000.

p/s  susah juga bila dah jadi orang kaya ni

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. nyaris tak di apa2kan. syukur selamat.

    BalasPadam
  2. naseb bek x jadi pape.. dah lah ada baby kecik..

    BalasPadam
  3. naseb bek x jadi pape.. dah lah ada baby kecik..

    BalasPadam
  4. duit boleh cari lagi...family mana nak cari ganti.. tak baik betul orang yang merompak tu.

    BalasPadam
  5. duit boleh cari lagi...family mana nak cari ganti.. tak baik betul orang yang merompak tu.

    BalasPadam
  6. kena beringat..rumah besar cenggitu,kawalan keselamatn kena mantap..seb baik x pape..

    BalasPadam

jerit kat sini