Wanita Ini Menipu Akhbar Demi Perkahwinan Mewah

Wanita Ini Menipu Akhbar Demi Perkahwinan Mewah

Loading...

Gaun pengantin yang indah, pesta yang megah, tentu menjadi dambaan bagi kebanyakan wanita yang ingin berkahwin. Namun jika hal tersebut menjadi obsesi, boleh jadi akan membawa malapetaka.

      Tengok saja Jessica Vega, seorang wanita kelahiran New York ini harus rela duduk di kerusi mahkamah untuk mempertanggung jawabkan perbuatannya. Wanita berusia 25 tahun ini dengan licik menipu banyak orang demi mengekalkan impiannya, yakni sebuah perkahwinan yang indah.

      Dalam melakukan aksinya, Vega menipu banyak orang dengan mengaku mengidap penyakit kanser peringkat akhir demi mendapatkan simpati dari penduduk. Pengakuan tersebut berlaku pada tahun 2010, di mana ia mengatakan kepada sebuah akhbar tempatan bahawa dirinya telah tenat kerana leukemia.

    Dalam kesempatan itu, Vega mengungkapkan keinginan terakhirnya untuk berkahwin dengan ayah dari anak perempuannya sebelum ia meninggal. Hal tersebut membuat para pembaca bersimpati dengan memberikan sumbangan hingga ribuan dolar AS untuk mewujudkan impiannya. Berbekal wang sumbangan itu, ia pun akhirnya berkahwin dengan  suami Michael O 'Connell pada Mei 2010.

     Setelah itu, kedua-duanya bahkan sempat menghabiskan bulan madu ke Aruba. Namun empat bulan selepas itu, O'Connell akhirnya mengetahui penipuan yang dilakukan oleh  isteri, ia pun mengatakan kepada  wartawan  bahawa isterinya hanya berpura-pura sakit.

      Alhasil, Vega pun harus menjalani persidangan atas perbuatannya. Dan seperti yang ditulis oleh Times Herald, Isnin (10/04/2012), juri memutuskan bahawa Vega bersalah dan bersetuju menyebut wanita ini melakukan tindakan kecurian dengan skema penipuan. "Vega mengambil keuntungan dari kemurahan hati dan perhatian masyarakat," ujar Jaksa Eric Schneiderman seperti yang dikutip oleh Fox News.

      Akibat insiden tersebut, O'Connell pun menceraikan isteri. Meskipun begitu, ayah yang kini harus mengurus kedua anaknya sendiri ini mengharapkan Vega menyesali perbuatannya dan kembali ke pangkuan mereka. 

Catat Ulasan

2 Ulasan

jerit kat sini