VIDEO: Ramalan Pesawat Sukhoi Superjet 100 Jatuh di Indonesia

VIDEO: Ramalan Pesawat Sukhoi Superjet 100 Jatuh di Indonesia

Loading...

Jatuhnya pesawat Sukhoi Super Jet 100 i gunung Salak, Bogor, Jawa Barat pada Rabu (09/05/2012) ternyata telah diramalkan oleh seorang pendeta asal Nigeria. Dia adalah Temitope Balogun Joshua, seorang paderi, pemimpin sebuah persekutuan non-denominasi yang terkemuka yang berpusat di Lagos, Nigeria.

Pada ibadah Minggu (06/05/2012) lalu, di hadapan ribuan jemaah yang hadir,  di bangunan gerejanya The Synagogue, Church of All Nations (SCOAN) di Lagos.

 Ini beberapa ramalan TB Joshua seperti diberitahu digereja., Jumat (11/5/2012).

      "Saya sedang mencari berita besar, mereka sedang mencari sesuatu yang hilang, tetapi benda itu dibawa oleh orang, sebuah belon yang membawa orang-orang, dan benda itu hilang," ujar TB Joshua dan mengajak jemaah itu untuk mencari erti dari penglihatannya itu.

   Tak berhenti sampai di situ, TB Joshua memberikan butiran nubuatannya, "Penglihatan [yang saya lihat] sangatlah jelas, semuanya yang saya lihat itu bagaikan menonton Emmanuel TV, sebab jika saya tidak melihat hal ini dengan jelas, saya tidak akan berbicara". "Saya berdoa. Saya melihat Indonesia. Saya ingin memberi amaran kepada mereka. Ada sebuah pesawat yang datang ke Indonesia, yang sangat besar dan membawa penumpang.

Saya ingin memberi amaran kepada mereka. Ada sebuah pesawat yang datang ke Indonesia, yang sangat besar dan membawa penumpang. Saya melihat satu pertembungan. Warna dari pesawat itu - saya melihat [warna] Biru, dan gambar dari pesawat itu menunjukkan pada saya, pesawat itu akan terbelah, saat itu juga ... saya melihatnya pada hari Rabu,

     Apa yang akan terjadi pada hari Rabu?, "tanya TB Joshua. Nubuatan yang ia sampaikan dalam khutbahkan ditayangkan secara langsung melalui Emmanuel TV pada hari Ahad tersebut tidak begitu dihiraukan oleh badan pengurus gereja hingga terjadinya peristiwa jatuhnya pesawat SSJ 100 di Gunung Salak.

     Pesawat Sukhoi buatan Rusia yang mengangkut 48 penumpang dinyatakan hilang kawalan di sekitar Gunung Salak ketika sedang melakukan demo terbang dari Lapangan Terbang Halim Perdanakusuma, Jakarta Timur, Rabu.

Demo penerbangan tersebut merupakan sebahagian daripada  promosi pelancongan pesawat penumpang terbaru buatan pengilang pesawat Sukhoi dari Rusia. Hari itu, pesawat dijadualkan melakukan dua kali penerbangan.

     Penerbangan pertama berlangsung lancar, namun penerbangan kedua dinyatakan hilang dari radar setelah 21 minit terbang di udara. Badan pengurus gereja SCOAN yang menyedari adanya hubungan antara peristiwa tersebut dan nubuatan TB Joshua kemudian menerbitkan video tersebut pada Khamis (10/05/2012), sehari selepas kejadian jatuhnya pesawat Sukhoi Superjet 100 diberitakan.

     TB Joshua adalah seorang paderi, penubuat dan penyembuh yang terkemuka di Nigeria, ia merupakan pemimpin dan pengasas SCOAN dan Emmanuel TV yang ditayangkan 24 jam di satelit dan internet.

      Dia juga pernah memberikan ramalan mengenai kematian Presiden Malawi Bingu Wa Mutharika beberapa bulan sebelum kejadian itu berlaku. "Di bulan April ... kita harus berdoa bagi Presiden Afrika Barat untuk melawan penyakit yang akan mengambil nyawanya secara mendadak," kata Joshua kepada jemaahnya pada bulan Februari.

 Joshua mempunyai 130 ribuan teman dalam jejaring sosial Facebook dan beberapa klip dirinya di Youtube dilihat jutaan orang. Selain meramal mengenai Sukhoi dan Presiden Malawi tersebut, Joshua juga pernah memberikan ramalan mengenai operasi yang dialami bekas Presiden Amerika Syarikat Bill Clinton, pilihan raya Perancis, dan kemenangan bersejarah Zambia dalam kejohanan bola sepak Piala Afrika, serta kematian penyanyi pop legenda Michael Jackson pada tahun 2009.

Selain meramalkan banyaknya hal bersejarah di dunia, ia juga kerap melakukan penyembuhan berbagai penyakit yang konon tidak boleh disembuhkan seperti HIV / AIDS, kanser, dan penyakit mematikan lain.


hhhuurmmmm


Catat Ulasan

0 Ulasan