Nak Bunuh Diri,Tapi Gagal

Nak Bunuh Diri,Tapi Gagal

Loading...
Putus asa sering menyebabkan orang melakukan tindakan yang mencelakakan diri mahupun orang lain. Orang yang mempunyai pemikiran sempit dan merasa bahawa dunia hanya selebar daun kelor, pustus asa sering menyebabkan seseorang mengambil keputusan untuk menamatkan hidupnya. Sebetulnya alasan ini bagi orang yang berfikiran waras adalah sangat bodoh, masih ada kesempatan lain masih ada harapan lain yang boleh diperoleh daripada menyudahi hidupnya.

Kebiasaannya menutup diri dari masalah yang dihadapi dan tidak mahu berkongsi atas masalah, sering menyebabkan orang berfikiran sempit dan merasa tidak ada yang peduli terhadap masalahnya. Tidak ada alasan untuk tidak berkongsi sepanjang manusia menyedari bahawa ada Tuhan yang akan selalu memberi penyelesaian terhadap setiap masalah yang di hadapi. Gambar-gambar di bawah ini merupakan gambaran tentang keadaan tersebut. Konon wanita ini putus asa kerana hubungan cinta yang di putuskan oleh kekasihnya. 


Dengan mengenakan pakaian pengantin dia cuba mengakhiri hidupnya, beruntung dia diselamatkan oleh saudaranya. Kes seperti ini sebenarnya merupakan cerita lama, di mana-mana manusia berada dan perasaan cinta twujud di hati mereka yang menyebabkan menggunungnya sebuah harapan, maka jika harapan tersebut tidak diperolehi ianya boleh menyebabkan kes seperti ini terjadi .Satu lagi pelajaran dapat kita pperolehi dari kes seperti ini.
 Jangan mudah putus asa,sesungguhnya..perjalanan masih jauh









Kesiannnn

Catat Ulasan

0 Ulasan