Bayangan Hantu Muncul Bersama Pelangi

Bayangan Hantu Muncul Bersama Pelangi

Loading...
Baru-baru ini ada khabar mengejutkan tentang penampakkan bayangan aneh spt manusia di tengah-tengah pelangi. Susuk bayangan dalam pelangi tersebut tertangkap kamera oleh seorang fotografer amatiur dari Ukraina.

Mikhail Baevsky, saat itu mengabadikan pemandangan di kawasan Pegununngan Chatyr-Dag di Ukraine di ketinggian 1.525 meter – titik tertinggi.


 Ia begitu terkesima dengan pemandangan yang indah di atas pegunungan terlebih-lebih pemunculan pelangi tersebut. Namun, tak berapa lama ia mulai dikejutkan dengan adanya bayangan aneh di tengah-tengah pelangi.


             Sosok bayangan di tengah-tengah pelangi pegunungan Chatyr-Dag di Ukraine


“Saat saya mengamati pemandangan untuk mengambil gambar yang baik dan saat saya memusing kepala, saya melihat sosok gelap, hantu dibelakang saya,” ucap lelaki 59 tahun tersebut.

Baevsky yang juga berprofesion sebagai pensyarah sains di sebuah universiti semula menunjukkan kehairanannya. Namun, ia  menduga penampakan bayangan besar berwujud manusia itu kemungkinan disebabkan cuaca di sekitar pegunungan.

Di sisi lain, ia juga merasa hairan bayangan yang disebabkan cuaca alam itu mengapa pula kelihatan spt manusia.

“Ketika berada di sana saya melihat bayangan aneh itu di pelangi. Meski perasaan saya sedikit takut, saya berusaha supaya tenang sambil mengabadikan pelangi itu,” ujar Baevsky.
Namun bayangan tersebut tidak bertahan lama. Beberapa detik bayangan  manusia itu pun menghilang.

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. pembiasan cahaya kot..tapi tu semua kuasa allah yg mahukan jadi begitu..subhanallah..:-)

    BalasPadam

jerit kat sini