Hukuman Rejam Sampai Mati Dilaksanakan.Begini Caranya...

Hukuman Rejam Sampai Mati Dilaksanakan.Begini Caranya...

Loading...
reality of how death sentences are carried out

                     
Iran Death penalty by stoning


Stoning is a brutal method of execution that is still practiced in Iran and certain countries, it is mostly used to punish adulterers, however other "crimes" may get you the death penalty as well. The following graphic shows how a stoning occurs in accordance with the Iranian Penal Code.

                          

gambar tu cuma contoh saja.
lelaki or pempuan, kalau berdosa, tetap kena hukum.


Dalam hadis riwayat Abu Hurairah bahawa seorang lelaki datang mengadap Rasulullah SAW dalam masjid dan mengaku melakukan zina. Baginda berpaling ke arah lain seperti tidak melayannya sehingga lelaki itu mengulangi pengakuannya sebanyak empat kali. Selepas itu Baginda bertanya, ‘adakah engkau gila?’ Dia menjawab ‘tidak’. Rasulullah SAW bertanya lagi, ‘adakah engkau berkahwin?’ Dia menjawab ‘ya’. Lalu 


Rasulullah SAW memerintahkan para sahabat membawa lelaki terbabit untuk direjam.
Dalam suatu riwayat dari Sulaiman Buraidah, bahawa seorang wanita dari qabilah al-Ghamidiyah datang berjumpa Rasulullah dan mengaku bahawa dia mengandung hasil perbuatan zina. Baginda meminta wanita itu pulang untuk melahirkan dan menyusukan anak itu terlebih dulu sehingga tamat tempoh susuan baru beliau diperintahkan untuk direjam.

Seseorang yang mengaku melakukan zina kemudian menarik balik pengakuannya diterima penarikan balik itu kerana Rasulullah SAW diriwayatkan menegur sahabat Baginda dengan keras apabila mereka meneruskan hukuman terhadap Ma’iz Malik yang melarikan diri ketika hukuman dijalankan.

Catat Ulasan

0 Ulasan