Bangunan Unik Berbentuk K******n Lelaki di China

Bangunan Unik Berbentuk K******n Lelaki di China

Loading...
Sebelum anda melihat entry seterusnya,ingin akak maklumkan entry ni bukannya sebuah entry lucah,namun akak ingin kongsikan betapa akakl manusia mmg unik dan mengkagumkan.

Sudah selazimnya pusat pejabat berita digunakan untuk kepentingan berita, tetapi baru-baru ini menjadi berita selepas beberapa fikiran usil menilai estetika seni bina bentuk bangunan mirip zakar raksasa. Bangunan yang berdiri 150 meter, saat ini sedang dibina di Beijing. Kerana aci yang agak berbeza bentuk - gambar nakal dari zon pembinaan bermula cropping up di China Twitter setara, Sina Weibo. 


Beberapa orang menunjukkan bahawa, dengan Photoshopping sedikit kreatif, seniman digital mengedit "Penis Raksasa" bangunan pas antara "kaki" yang terkenal China Central television (CCTV) markas, kadang-kadang disebut sebagai "Big kolor" bangunan. Jika anda berfikir tentang hal ini, dua bangunan benar-benar mewujudkan falsafah tradisional China yin dan yang harmoni, menulis blog Hug China. "Sebagai markas CCTV digelar sebagai kolor big memainkan peranan Yin (negatif, perempuan) dengan lubang besar di bawah 'dua seluar, markas Harian Rakyat baru adalah Yang (positif, lelaki), "Hug China negara. "Dua corong utama BPK benar-benar sempurna mewujudkan konsep tradisional Yin-Yang." Bahkan badan sensor tempatan terpaksa menyekat segala hal berkaitan dengan bangunan ini pada rangkaian internet tempatan. 

Foto bangunan yang masih dalam pembinaan ini sudah beredar luas di internet. Bangunan ini sebenarnya merupakan markas baru surat kabar People s Daily yang dikendalikan oleh Parti Komunis China. Dilansir Asia One, Jumat (3/5/2013), bentuk bangunan bertingkat ini yang memang tidak lazim sehingga menuai ejekan dari awam. 

Komentar yang muncul di internet kebanyakan menyindir bangunan yang masih setengah jadi ini. "Tentu saja corong nasional memang harus ditegakkan," sindir seorang pengguna media sosial, Sina Weibo, semacam Twitter di China.

                               

                                        

Komen tersebut menyindir People s Daily, yang memang selama ini berfungsi sebagai corong rasmi Parti Komunis yang berkuasa di China. People s Daily bertanggung jawab atas propaganda dan berkuasa menapis produk media apapun, baik cetak maupun online, yang menurutnya tidak layak dipublikasi. 


"Nampaknya People s Daily memang akan menanjak, nampaknya ada harapan bagi cita-cita bangsa China," cetus pengguna Weibo lain, merujuk pada slogan politik yang selama ini digunakan Parti Komunis untuk menggugah kebangkitan dan kebanggaan nasional. Menyikapi ejekan awam, pihak berkuasa China pun melakukan sekatan khusus di internet. 

Jika warga menyusuri kata 'People' s Daily 'dan' building 'pada kotak carian Sina Weibo, maka akan muncul peringatan. "Sesuai dengan undang-undang, peraturan dan dasar yang berlaku, hasil pencarian tidak boleh dipaparkan," demikian bunyi peringatan tersebut. Situasi ini tidak jauh berbeza dengan olok-olokan yang pernah dilontarkan awam bagi pejabat pusat China Central Television (CCTV) yang baru. Saat itu, pejabat CCTV tersebut digelar 'The Big Underpants' kerana mirip seluar.

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini