Tisu toilet ...Macam-macam boleh buat.Lihat Ni..

Tisu toilet ...Macam-macam boleh buat.Lihat Ni..

Loading...
Pertandingan Unik Gaun Pengantin dari Tisu Toilet

Untuk melakukan usaha penjimatan memang boleh dilakukan dengan banyak cara yang kreatif. Salah satunya pertandingan unik membuat gaun pengantin dari tisu tandas. Pertandingan yang diadakan setiap tahun oleh website Cheap Chic Weddings ini mempunyai 700 pakaian yang bersaing.


 Sejumlah peraturan juga dikuatkuasakan untuk pertandingan unik ini. Panitia hanya membenarkan penggunaan kertas tandas Charmin, lem, jarum dan benang untuk membuat reka bentuk. Gaun juga harus diperagakan oleh model dan boleh dipakai serta dilepas layaknya gaun biasa. 

                             
Pertandingan yang diadakan setiap tahun oleh website Cheap Chic Weddings ini mempunyai 700 pakaian yang bersaing. Sejumlah peraturan juga dikuatkuasakan untuk pertandingan unik ini. Panitia hanya membenarkan penggunaan kertas tandas Charmin, lem, jarum dan benang untuk membuat reka bentuk. Gaun juga harus diperagakan oleh model dan boleh dipakai serta dilepas layaknya gaun biasa. Juara pertama "Toilet Paper Dresses" 2012 di New York ini disabet oleh Susan Brennan. Ia memerlukan 10 roll tisu tandas dan waktu seminggu untuk membuat gaun pengantin. Berkat karyanya itu Susan mendapat hadiah wang US $ 2 ribu (Rp 18 juta). "Aku ingin membuat sesuatu yang asli. Sesuatu yang pengantin muda mau mengenakannya," ujar perempuan berusia 26 tahun ini. "Ini sangat menyenangkan kerana desainnya membuat kasut yang dikenakan akan tetap terlihat." Berikut ini foto gaun pengantin dari tisu tandas yang ikut pertandingan:


                                 

                                 

Arca Dari Tisu Tandas
Di bawah ialah arca yang dihasilkan oleh artis Turki Sakir Gokcebag untuk pameran beliau bertajuk Trans-layers. Arca-arca yang dipamerkan dihasilkan menggunakan tisu tandas. 


Jika anda rasa hasil seni yang dihasilkan beliau adalah tinja sila selet saluran tinja anda dengan hasil "seni" beliau sepuas hati.

                                   

                                   

                             

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. risau aih kalau baju terkoyak..kalau sekali terkoyak semestinya akan tertarik semua tu kan

    BalasPadam
  2. @hana hadi
    alamak..x terpikir pulak bab koyak ni..naya jer

    BalasPadam

jerit kat sini