(VIDEO) Wanita Bertudung Mengaku Babi Masak Kicap Sedap

(VIDEO) Wanita Bertudung Mengaku Babi Masak Kicap Sedap

Loading...
(VIDEO) Wanita Bertudung Mengaku Babi Masak Kicap Sedap:




AGAMA Islam ini unik kerana mewajibkan penganutnya untuk mengikuti garis panduan dalam setiap aspek kehidupan termasuklah makanan.

Antara makanan yang menjadi larangan atau haram di sisi Islam adalah daging babi. Namun, seorang wanita Islam dengan ‘bangga’nya telah merakam videonya menikmati hidangan masakan babi dan memuat naik video berkenaan di media sosial!

Wanita lengkap bertudung dan dipercayai merupakan seorang warga Indonesia itu dilihat menyantap penuh berselera daging babi yang dimasak dengan kicap dan bahan tumisan lain.

“Hello, Assalammualaikum. Saya sedang makan ni, lapar. Saya tumis daging babi. Ini paha babi yang masih muda, jadi dagingnya empuk dan tidak keras.

“Saya masak dengan kicap. Rasanya masam, manis dan pedas. Sedap sangat! Saya makan bersama-sama roti,” katanya pada permulaan video.

Wanita itu dipercayai sedang bekerja di Hong Kong dan terpaksa makan daging babi kerana dalam keadaan ‘darurat’. Dia juga mengatakan bahawa keadaan di negara bukan Islam itu yang memaksa dirinya dan rakan-rakan lain untuk menjamah daging babi sebagai sumber protein harian mereka.

“Sebenarnya, jika sesiapa yang pernah bekerja di Hong Kong, Taiwan dan Singapura berkata dia tidak pernah makan daging babi, dia sebenarnya menipu. Mereka cuma tidak mahu mengaku.

“Mengapa perlu tipu? Mengaku sajalah! Daging babi enak. Malah, daging babi lebih enak (daripada daging lain).

“Kalau daging lembu dan kambing kan perlu diletakkan pelbagai rempah-ratus dan santan, tetapi daging babi tidak.

“Ini saya cuma campurkan halia, kicap masin, garam dan gula. Itu saja! Mudah.

“Perlu diambil kira keadaan kami di sini. Jadi jangan malu kita makan daging babi. Sama saja.

“Malah orang Cina kan umurnya panjang-panjang. Selepas bersalin, kemalangan atau sakit kan diberi makan babi dan dijadikan ubat.

“Daging babi di sini tidak seperti di Indonesia. Di sini penternakannya bersih dan babinya tidak diberi makan sembarangan, jadi ianya organik.

“Jangan diingatkan rupa babi yang buruk tu semasa makan kerana sama sahaja dengan daging lembu dan kambing. Malah, daging lembu dan kambing berbau hamis tetapi daging babi tidak,” katanya sambil melahap daging haram tersebut dengan gelojohnya.

Video itu kini sedang tular di laman sosial Indonesia yang menerima kritikan hebat daripada masyarakat negara yang mempunyai jumlah umat Islam terbesar di dunia itu.

Tak tahu lah apa nak jadi dengan wanita itu. Elok bertudung dan menutup aurat, tapi sebarkan ‘ajaran sesat’!




Catat Ulasan

0 Ulasan