Tiada Adab,Menjerit… Panggil Orang ‘oii’, Aziz Hantar Anak Ke Sekolah Antarabangsa

Tiada Adab,Menjerit… Panggil Orang ‘oii’, Aziz Hantar Anak Ke Sekolah Antarabangsa

Loading...
Tiada Adab,Menjerit… Panggil Orang ‘oii’, Aziz Hantar Anak Ke Sekolah Antarabangsa

PETALING JAYA: Penerbit dan pengarah filem Aziz M Osman ada sebab tertentu memilih untuk menghantar anak bongsunya iaitu Puteri Nur Azzahra yang kini berusia enam tahun ke sekolah antarabangsa.

Aziz, 55, berkata, selain berkemampuan, dia juga mahu anak perempuannya itu dikelilingi oleh persekitaran yang positif.

“Ada rezeki untuk hantar di ke sekolah antarabangsa, jadi apa salahnya kita memberi pendidikan yang terbaik untuk dia.

“Saya mahu dia berada dalam persekitaran yang betul dan positif. Ada suatu ketika ibunya berdepan dengan situasi negatif melibatkan rakan-rakan dan dia tidak boleh terima. Ia disebabkan dia dikelilingi persekitaran yang positif,” ujarnya kepada mStar Online.

Aziz diminta mengulas tentang trend kebanyakkan selebriti menghantar anak-anak di sekolah antarabangsa berbanding sekolah bantuan kerajaan.

Aziz mahu anak dapat pelajaran dengan baik.

Sementara itu, Aziz berkata, dia juga mempunyai pengalaman yang kurang baik selepas menghantar anaknya itu ke sekolah awam.

“Sebelum masuk ke sekolah antarabangsa saya pernah hantar dia ke sekolah biasa. Saya lihat ada perkembangan yang tidak baik, dia pandai menjerit dan memanggil orang dengan perkataan ‘Oi’.

“Saya tidak salahkan budak-budak itu, tapi ibu bapa dan cara mereka dibesarkan itu membentuk mereka bagaimana,” ujarnya.

Katanya, sebagai ibu bapa, dia mahu memberi yang terbaik dan merancang masa depan anaknya ke arah lebih baik.

Sementara itu, bercakap tentang laman sosial, Aziz berkata, sebagai bapa dia memberi kebebasan dengan kawalan terhadap anaknya terdedah dengan dunia sosial.

Puteri Azzahra atau lebih dikenali sebagai Ara Aziz itu kini memiliki lebih 100,000 pengikut di laman sosial turut memiliki peminat tersendiri.

“Saya beri kebebasan namun memimpin dia dalam melakukan perkara-perkara yang dia suka.
“Kalau kita larang dia akan memberontak dan cari alternatif lain. Ia lebih membahayakan, lebih baik kita beri sahaja apa dia mahu tapi dengan cara yang betul,” ujarnya.
Aziz berkahwin dengan Puteri Lily Lokman pada 6 Jun 2010. Dia turut mempunyai enam cahaya mata menerusi tiga perkahwinan sebelum ini.

Aziz dan anaknya Ara akan menjayakan program baharu berjudul Oh My Family!. Program ini turut menampilkan gelagat anak-anak Datuk Fazley Yaakob, Rita Rudaini, Azad Jazmin dan Aaron Aziz.

Ia bakal bersiaran di saluran Astro Ria (104), Astro Ria HD (123) dan Astro Ceria (611) pada setiap Rabu, pukul 9 malam bermula 11 April depan.

Catat Ulasan

0 Ulasan